07 October 2013

Moga Tenang..

Tiga puluh empat hari.
Dia pergi tinggalkan dunia.
Tenang sekali wajahnya.
Sepertinya tiada apa yang menyerabuti.
Aku lihat dia dengan perasaan sayu.
Aku amati jasadnya yang usang.
Aku menangis dalam hati.
Juga ratapi dalam hati.
"Maafkan aku"
"Ampunkan aku"
Rintih aku pada jasad tadi.
Sesal aku atas jasa yang tak terbalas.
Untuk kali terakhir,
Aku kuatkan jiwa muda aku.
Supaya tak tertitis air mata.
Supaya tidak seksa jasadnya.
Perlahan lahan aku hadiahkan ciuman.
Aku hadiahkan kasih sayang,
Aku hadiahkan rasa bangga..
Ke atas jasadnya.
Dengan harapan, rohnya akan rasa.


Ayah, terima kasih atas jasamu,
Terima kasih atas sayangmu,
Terima kasih atas nasihatmu,
Terima kasih atas segala kesempurnaan yang aku rasa.
Tenang lah engkau.
Dari jauh aku pohon doa.
Moga engkau peroleh ketenangan abadi disana.
Al Fatihah :')

No comments:

Traumatik

Trauma. Aku adalah seseorang. Seseorang yang masih lagi trauma. Pada satu fasa kisah lama, Yang mampu biar aku tak lena. Trauma. Aku ...