09 March 2013

Dia Bukan...

Terikan si mentari membangkitkan aku.
Dari perjalan mimpi yang entah kemana.
Termenung aku sendiri,
Memikirkan entah apa apa.
Seperti malam malam sebelum ini,
Minda aku hanya tertancap pada satu rupa.
Aku masak sungguh dengan rupa yang satu itu.
Rupa yang sering menghantui malam.
Juga rupa yang sering terlintas saat aku terjaga.
Magisnya untuk hari ini berlainan,
Aku mampu tangkis rakus rupa itu.
Si hati juga seakan tidak menghiraukannya lagi.
Aku bahagia begini.
Puas aku pupuk dia semoga tabah.
Dan sekarang aku terima kenyataan.
Dia bukan milik aku.
Juga bukan bakal pembimbing aku.
Terima kasih ya Allah.
Untuk kekuatan ini :')

1 comment:

Aing said...

nah kain lap, kesat air mata kau dan bangun berdiri tabah ! :)

Traumatik

Trauma. Aku adalah seseorang. Seseorang yang masih lagi trauma. Pada satu fasa kisah lama, Yang mampu biar aku tak lena. Trauma. Aku ...