18 February 2012

Suai Padan..

Selama ini aku tercari-cari.
Dimana letaknya kunci hati.
Yang aku lempar entah kemana.
Kadang kala aku cuba menguis,
Dibalik timbunan hati manusia.
Cuba menyuai padan mana yang ku rasa sepadan.
"Oh, tiada yang sepadan nampak gayanya"
Getus aku dalam hati.
Hinggakan suatu hari.
Sedang aku leka,
Ada yang cuba memerhati.
Aku tersenyum.
Lama ku biarkan.
Suara hati mula berkata-kata.
Apa aku pelengkap rusuk kirimu?
Jika benar mahu saja aku siku sampai berdarah.
Kerna kau biarkan aku kemarau terlalu lama.

P/s : Moga usaha kau hingga ke langit tujuh, agar kejujuran bisa berlabuh di pulauan hati aku. Selamanya. Amin :)

No comments:

Traumatik

Trauma. Aku adalah seseorang. Seseorang yang masih lagi trauma. Pada satu fasa kisah lama, Yang mampu biar aku tak lena. Trauma. Aku ...